Klubbkveld med Frelsesarmeen

Frank Røste fortalte om alt det viktige frivillighetsarbeidet Frelsesarmeen gjør. Organisasjonen har i 137 år levert meningsfylt og godt arbeid i Larvik.

Røste fortalte om hvordan han ble engasjert i Frelsesarmeen. Først som sjåfør for matleveranser, etterhvert som en ressurs for organisasjonens mange aktiviteter. De tilbyr rusmisbrukere frokost 2 ganger i uken. Her bidrar også kommunen med sårstell, brukerutstyr og veiledning. Et viktig tilbud, og med mange faste frokostgjester. De har matutdeling 2 ganger i uken, sammen med blant andre Røde Kors og Sanitetskvinnene.

Fretex butikken er viktigste inntektskilde med rundt 500.000 kr årlig, sammen med Julegryta. Alle jobber frivillig. Butikken vil gjerne få donert klær rett til butikken, og ønsker seg mer herreklær! Frelsesarmeen har åpne kristne møter, mannskor, Gatefotball lag og frisbeegolf gruppe. Dessverre kryper menigheten, det er vanskelig å få med de unge! Dette er frivillig arbeid med mening, og flere bør engasjere seg!